Związek Pracodawców Polska Miedź zaprosił wielu przedstawicieli firm z regionu na spotkanie pod hasłem „Różnorodność – przemyślana strategia, czy zbędne zamieszanie?”. W Centrum Szkutnik w Oborze dyskutowano o tym, jak ważne jest, by załoga danej firmy miała możliwość być różnorodną, jak wiele daje to pracownikom, i jak duży wpływ ma na rozwój nie tylko indywidualny osób zatrudnionych, ale całego przedsiębiorstwa. Prym wśród gości wiedli przedstawiciele KGHM i spółek z grupy kapitałowej Polskiej Miedzi.
Różnorodność to dobra strategia? Daje szanse rozwoju? Czy wprowadza chaos? Odpowiedzi na te wiele innych pytań można było uzyskać podczas konferencji, jaką 23 czerwca w Centrum Szkutnik w Oborze k. Lubina zorganizował Związek Pracodawców Polska Miedź.
– Różnorodne zespoły gwarantują nam innowacyjność, różnorodne zespoły gwarantują zyskowność ponieważ zrobiono takie badania nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie. Zespoły składające się z różnych kultur, różnych pod względem wiekowym, płciowym, są dużo bardziej efektywne i są dużo bardziej kreatywne. To oczywiście przekłada się na korzyści biznesowe, w związku z czym chcemy pokazać dobre praktyki nie tylko z dużych firm takich, jak KGHM Polska Miedź S.A., ale również małych i średnich firm. Mamy tutaj zaproszoną fundację “Integralia”, która pokazuje jak skutecznie i efektywnie zatrudniać ludzi z niepełnosprawnościami, jak przygotować się do tego procesu. To jest fundacja, która ma ogromne zasługi na terenie Polski jeżeli chodzi o promocje zatrudniania osób z niepełnosprawnościami. Mamy również zaproszonych naszych partnerów społecznych. Chcemy do tej dyskusji wciągnąć również związki zawodowe, pracodawców, przedsiębiorców, uczelnie wyższe i mamy nadzieję, że wypracujemy sobie odpowiednie strategie pozwalające nam na budowanie firm i zwiększanie ich konkurencyjności – mówiła przed spotkaniem Beata Staszków, prezes zarządu ZPPM.
Wśród osób biorący udział w dyskusji byli też przedstawiciele samorządów.
– Dzisiaj też będziemy mówić o pokoleniach, o młodzieży, o tym, jak mamy się z nimi komunikować. Myślę, że powinniśmy korzystać każdego dnia z atutów, jakie ma młodzież. Oczywiście to jest “internet generation” więc większość patrzy na to negatywnie, jednak mnie się wydaję, że powinniśmy patrzeć na współpracę z tymi młodymi ludźmi pod względem atutów, wiedzy, czego my możemy się uczyć, a przecież jako rodzice też dzisiaj, wiemy już jakie musimy podnosić kompetencje społeczne. Tutaj jest duża przestrzeń do współpracy z KGHM, gdzie mamy wiele projektów społecznych. Mamy Legnicką szkołę rodziców i wychowawców. Naszą ideą jest to, aby każdy nauczyciel w Legnicy przeszedł takie bezpłatne szkolenie. Takie szkolenie wspólnie z KGHM finansujemy od kilku lat, nawet w pandemii nie przestaliśmy, a szczególnie w pandemii właśnie szkoliliśmy rodziców – mówiła Ewa Szczecińska-Zielińska, dyrektor Wydziału Promocji i Komunikacji Społecznej w Urzędzie Miasta w Legnicy.