Wszystko wskazuje na to, że koniec roku 2020 okażę się tym czasem, gdy kierowcy jeżdżący w kierunku Polkowic pożegnają drogę techniczną, a pojada jedną częścią budowanej drogi ekspresowej S3. przypomnijmy, że prace są opóźnione już o 3 lata i 4 miesiące.

 

Wszystko miało być tak piękne, a…wyszło jak zwykle. w czerwcu 2017 roku kierowcy mieli delektować się płyną trasą i jeździć drogą ekspresową S3 na terenie Zagłębia Miedziowego. tymczasem spośród trzech wykonawców tylko dwóch dotrzymało terminów – Budimex i Mota Engil. Konsorcjum Salini – Pribex zostało ostatecznie usunięte z  budowy długo po terminie, który nie zosatł osiągnięty.

Odcinek od Lubina do Polkowic wciąż spędza sen z powiek kierującym i doprowadza ich do tzw. szewskiej pasji. GDDKiA zapowiada, że do końca tego roku sytuacja na tym terenie powinna się polepszyć, a mianowicie nowy wykonawca wyłoniony jesienią ubiegłego roku odda do użytku jedną część budowanej S3.

–  Optymistyczne wieści są takie, że prace na tym 14 km odcinku pomiędzy Lubinem Północ a Kaźmierzowem realizowane są na wszystkich możliwych frontach robót. Wykonano już wiele prac poprawkowych po poprzednim wykonawcy. Na różnych odcinkach trasy głównej wykonywana jest podbudowa i nawierzchnia. Prowadzone roboty mostowe skupiają się w większości już na pracach wykończeniowych. Chodzi tu o kosmetykę betonu czy przygotowanie lub profilowanie stożków pod umocnienie. Te prace są już mocno zaawansowane. Wykonywane też zostały prace, które są związane z fundamentami pod słupy oświetleniowe w okolicach ronda ronda Polkowice – Północ. Zrealizowano już roboty przy zasilaniu i oświetleniu na węźle Lubin Północ. Wszystkie prace idą ku dobremu. Wykonawca, czyli Mota Engil zdąży, by do końca tego roku oddać kierowcom co najmniej jedną jezdnię trasy głównej  między Lubin północ a Polkowice. Dążymy do tego, by usprawnić ten ruch. Droga tymczasowa była przewidziana tylko na kilka miesięcy do użytku. Wiemy, jak to się skończyło –  mówi Magdalena Szumiata, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oddział we Wrocławiu. 

Ostateczny termin oddania tego odcinka do użytku to drugi kwartał 2021 roku. 

inf. pit

Poprzedni artykułWybory uzupełniające do Rady Nadzorczej KGHM
Następny artykułŻółta strefa już mogła być w Lubinie