Ze względu na duże natężenie telefonów ZUS uruchomił trzy nowe, tematyczne linie telefoniczne pod nowymi numerami telefonów, które są czynne w dni robocze (pn.- pt.) w godzinach 7.00 – 15.00.
1. ZASIŁKI, OPIEKA nr telefonu 22 290 87 01 – Pod tym numerem telefonu można otrzymać informacje dotyczące świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji oraz w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły
2. PRZEDSIĘBIORCY nr telefonu 22 290 87 02 – Pod tym numerem telefonu można otrzymać informacje dotyczące wsparcia dla przedsiębiorców
3. BADANIA, REHABILITACJA nr telefonu 22 290 87 03 – Pod tym numerem telefonu można otrzymać informacje dotyczące odwołanych badań lekarskich i rehabilitacji leczniczej.
– Nadal do Państwa dyspozycji jest ogólnopolska linia telefoniczna pod numerem telefonu 22 5601600, dostępna w dni robocze (pn.-pt) w godzinach 7-18. Po wybraniu „0”(połączenie z konsultantem Centrum Obsługi Telefonicznej), należy wybrać odpowiedni temat rozmowy:
1 – Pomoc techniczna i obsługa e-ZLA,
2 – Renty i emerytury,
3 – Zasiłki,
4 – Informacje dla ubezpieczonych,
5 – Informacje dla płatników,
7 – Wsparcie dla przedsiębiorców
9 – Zasiłek opiekuńczy i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji – informuje Iwona Kowalska – Matis, Regionalny Rzecznik Prasowy ZUS województwa dolnośląskiego