Do końca czerwca powinno zakończyć się podsumowanie prac wykonanych na budowanej drodze ekspresowej S3 od Lubina do Polkowic. Dopiero po takiej inwentaryzacji GDDKiA będzie mogło przystąpić do procesu wyłaniania nowego wykonawcy,by natychmiast wznowić budowę.
Przypomnijmy, że pod koniec kwietnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozwiązała umowę z firmą Salini dotyczące budowy drogi ekspresowej S3 na trasie Lubin – Polkowice. GDDKiA w tym samym czasie zerwała też umowę z Salini na budowę A1 – obwodnicy Częstochowy.
Na odcinku Kaźmierzów – Lubin Północny, czyli na zadaniu zwanym od początku “zadaniem III” trwa obecnie inwentaryzacja prac, czyli podsumowanie tego, co Salini zdążyło wykonać.
– Inwentaryzacja S3 Lubin – Polkowice przebiega zgodnie z przyjętym harmonogramem. Przy tak zwanym remanencie pracuje wielu pracowników GDDKiA , którzy wspierają komisję, aby jak najszybciej zakończyć działania w tym zakresie. Planuje się, że inwentaryzacja zostanie zakończona w czerwcu. Następnie zostaną podjęte decyzje w sprawie wyłonienia nowego wykonawcy, który dokończy prace na tym odcinku. Wznowienie robót planowane jest niezwłocznie po zakończeniu procedur wynikających z prawa zamówień publicznych. O podjętych decyzjach poinformujemy niezwłocznie – mówi Magdalena Szumiata, rzecznik prasowy GDDKiA oddział we Wrocławiu.
Przypomnijmy, że budowa S3 miała planowo zakończyć się w czerwcu 2018 roku. Na odcinku Kaźmierzów – Lubin Północny wykonawca, czyli włoska firma Salini, nie wywiązał się z umowy, za co GDDKiA chce pociągnąć przedsiębiorstwo Salini Polska do finansowej wielomilionowej odpowiedzialności. Warto wspomnieć, że firma ta na terenie całej Polski ma wiele takich budów, których nie kończy i z których jest ostatecznie usuwana przez zamawiających. Było tak już z budową drogi ekspresową S8 pomiędzy węzłami Marki i Kobyłka. W maju 2018 GDDKiA zerwało umowę z firmą Salini na tej inwestycji.