Po 45 latach od rozpoczęcia produkcji wóz odstawczy CB4P odchodzi na emeryturę. Jego miejsce godnie zajmuje CB4-20TB, maszyna o lepszych parametrach i produktywności. Pożegnanie ważnego w historii KGHM ZANAM wozu odstawczego CB4P odbyło się na spotkaniu z klientami firmy.
Historia CB4 w Zagłębiu Miedziowym rozpoczęła się w 1972 roku, gdy legnicki Legmet nawiązał współpracę z międzynarodową firmą Joy, która wozy odstawcze produkowała od roku 1938. Już rok później ruszyła postlicencyjna produkcja wozów odstawczych CB4P, w których litera P oznaczała ich polską wersję. Zapotrzebowanie na samojezdne maszyny górnicze było olbrzymie, więc ten model szybko zagościł w ZG Lubin, Polkowicach i Rudnej. Tym bardziej że CB4-PCK był doskonale dostosowany do trudnych warunków kopalni, a jego prosta konstrukcja okazywała się zaletą. Niestety, podstawowym ograniczeniem CB4 była niemożność przeniesienia napędu na tylne koła bez utraty ładowności. Tymczasem potrzeby i oczekiwania wobec górniczych maszyn stawały się coraz większe.
Dlatego w 2011 roku KGHM ZANAM rozpoczął realizację projektu mającego na celu opracowanie wozu odstawczego z napędem kół tylnych przy zachowaniu ładowności i wcześniejszych gabarytów maszyny. W jego wyniku powstała nowa edycja wozu odstawczego: CB4-20TB. Ten model jest doskonałym następcą zasłużonego dla historii firmy wozu CB4-PCK.
Dzisiaj produkowany przez KGHM Zanam następca z użytkowany jest w kopalniach.