PKP Polskie Linie Kolejowe od grudnia uruchomią połączenia kolejowe do Rudnej Gwizdanów i do Głogowa bowiem dobiega końca remont linii. Prace modernizacyjne kosztowały blisko 200 mln złotych, a wśród nich znalazła się też budowa przystanku Lubin – Stadion, która właśnie się skończyła.

Od lata mieszkańcy regionu mogą korzystać z połączeń kolejowych Legnica – Lubin – Wrocław. Od 15 grudnia do kompletu wygody podróżowania dostaną jeszcze możliwość jazdy do Głogowa przez Rudną Gwizdanów.

Zainwestowaliśmy blisko 200 mln zł w inwestycję, która ma strategiczne znaczenie dla przewozów towarowych w Polsce, ale ta infrastruktura jest przede wszystkim przywrócona pasażerom, którzy chcą korzystać z komunikacji zbiorowej. Od przyszłego tygodnia przywracamy możliwość korzystania z pociągów towarowych przez Zagłębie Miedziowe i będziemy mieli otwarty odcinek do Rudnej Gwizdanów z Legnicy. To działanie trwało od marcowej korekty rozkładu jazdy. Wykonawca pokonał trudności. Krajowy Program Kolejowy, który będzie trwać do 2023 roku wchodzi w ten etap, gdzie możemy korzystać z efektów. Ta modernizacja, którą dziś prawie kończymy, bo zasadnicze prace dobiegają końca. Do grudnia poprowadzimy roboty wykończeniowe – mówił Arnold Bresch, prezes PKP PLK.

– Finalizujemy projekt na odcinku Legnica – Rudna Gwizdanów. Zrewitalizowaliśmy linię na długości 39 km. W ramach prac wykonano 46 km torów, 65 obiektów inżynierskich przywrócono do bardzo dobrego stanu. W ramach zadania wybudowano jeden wiadukt w Koźlicach,. Wymieniliśmy 36 rozjazdów. Zrewitalizowaliśmy 6 przystanków i 3 stacje. Wybudowaliśmy jeden nowy Lubin – Stadion. Wszystkie są nowoczesne, wyposażone w systemy informacyjne oraz dostępne dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się – mówiła dyrektor projektu, Maria Wojciechowska.

Od korekty rozkładu jazdy będą nowe pociągi. – Będzie 19 par, w tym również PKP Intercity, a co ważne z Lubina będziemy mieli bezpośrednio komunikację do Berlina, Budapesztu, Krakowa i do Szczecina. Lubin wraca na kolejową mapę Polski – mówił Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PLK.

Przystanek kolejowy Lubin Stadion znalazł się w gronie tych zupełnie nowo wybudowanych w ramach inwestycji PLK.

Na tym przystanku komunikacja na pewno będzie taka, że będzie służyła specyfice tego miejsca. Mamy tu  taką nawierzchnię, jak na wszystkich przystankach. Jest antypoślizgowa, ma specjalny pas z wypustkami wskazujący strefę bezpieczną przeznaczony dla osób niedowidzących. Są specjalne ścieżki naprowadzające. Obiekt jest dobrze doświetlony, ma oznakowanie wskazujące, w którym kierunku jeżdżą pociągi. Przystanek ma też dojście odpowiednie zarówno dla osób sprawnych, jak i tych o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na linii kolejowej takich peronów mamy wybudowanych na 10 stacjach i przystankach. Z części już korzystają pasażerowie – mówił Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PLK.

Na nowym przystanku Lubin – Stadion będą wprowadzone jeszcze zmiany. Inwestor ma zamiar udostępnić wyjście z peronu bliżej stadionu bowiem w pierwotnym projekcie powstało tylko jedno – od strony ulic Skłodowskiej.

Rzadko kiedy mamy tak duży komfort, żeby dwa miesiące przed oddaniem do eksploatacji można było zobaczyć gotowy obiekt i jeszcze wprowadzić zmiany. Po naszym pobycie tu jest refleksja, że oczywiście trzeba wejść w porozumienie z właścicielem działki od czoła peronu, od strony stadionu i zorganizować wyjście, by można było krótszą drogą w kierunku stadionu sprawnie przepuścić masy kibiców, którzy przyjadą – dodawał Arnold Bresch, prezes PKP PLK.

Poprzedni artykułPytają firm, co robią w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu
Następny artykułNa czas biegu zamkną ulice