Lubińska „dziewiątka” zrealizowała projekt edukacyjny pt. „Kampania reklamowa”. Projekt miał charakter konkursu a dziś nagrodzono laureatów, którzy zdaniem głosujących wyprodukowali najlepsze reklamy video. W konkursie wzięło udział 36 uczniów z klas IV – VI.
Osnową projektu, przeprowadzonego od 20 września do 8 października, było twórcze zastosowanie animacji komputerowej i muzyki z wykorzystaniem multimediów. Dzieci pracowały zarówno w grupach, jak i indywidualnie. Tematy reklam były dowolne. Uczniowie klas IV – VI poruszali zagadnienia dotyczące sportu, zdrowego stylu życia, piękna przyrody i naszego kraju, jak również uwrażliwienie na pomoc potrzebującym zwierzętom.
– Świat nowoczesnych technologii i cyfryzacji jest dla współczesnych dzieci środowiskiem zupełnie naturalnym. Bez problemu, w sposób intuicyjny, potrafią one posługiwać się i korzystać z całego bogactwa nowych mediów i osiągnięć techniki. Rzadko mają jednak okazję czynić to przede wszystkim w sposób twórczy. Projekt „Kampania reklamowa” realizowany w Szkole Podstawowej nr 9 w Lubinie na platformie edukacyjnej Fronter stał się szansą kreatywnego wykorzystania najnowszych technologii. – mówi Krystyna Węgrzyn, nauczyciel koordynujący konkurs. – Wykorzystując telefon komórkowy, komputer, internet i platformę edukacyjną Fronter rozbudzane były postawy poznawcze, nauka analitycznego myślenia i kreatywnego działania, rozpoznanie swoich silnych stron i talentów, doświadczenie radości z osiągniętych sukcesów. W konsekwencji – wzbudzenie autentycznej pasji do samorozwoju – dodaje Krystyna Węgrzyn. Filmy reklamowe opublikowane są w wirtualnej sali na platformie edukacyjnej Fronter. Przez tydzień wszyscy uczniowie, rodzice i nauczyciele mogli zagłosować online na najlepszy film na Fronterze. Łącznie głosowało 278 osób. W ten sposób została wyłoniona nagroda publiczności, którą zdobyła Wiktoria Reinhard z klasy IV c za reklamę pt.: „Psiaki szukają domu” – reklama schroniska Legnica. Niezależna komisja złożona z 11 przedstawicieli: rodziców, nauczycieli, lubińskich mediów, Pearson Central Europe Sp. z o.o. i informatyków oceniła 19 filmów reklamowych przyznając im od 1 do 10 punktów w wirtualnej sali na platformie edukacyjnej Fronter. Członkowie komisji przy ocenie brali pod uwagę: temat, samodzielność i zaangażowanie autorów w ich produkcję, stabilność obrazu, długość reklamy i dźwięk, efekty specjalne oraz wrażenia ogólne.Twórcami projektu byli nauczyciele plastyki, muzyki i informatyki: Lidia Lasz, Sylwia Śmieszko i Krystyna Węgrzyn. Zwycięskie reklamy:
I miejsce „Szkółka piłkarska” – Jacek Bartosiak, Aleksander Lasz, Michał Midziak, Olaf Świca, II miejsce „Krem odmładzający BOBAS” – Paweł Szydłowski, III miejsce „Babeczki babci Jadzi” – Agata Rusak, Alicja Semeniuk , Weronika Oczkowska.