4 kwietnia w SP 9 w Lubinie rusza trzecia edycja dolnośląskiego projektu “Podróż po Europie – kierunek Praga”. Udział w przedsięwzięciu mogą wziąć wszystkie szkoły podstawowe. Zadanie jest skierowane do uczniów z klas IV – VI. To już ostatni moment, by zgłosić zespół. Na listę uczestników można trafić do 1 kwietnia.
Projekt jest realizowany na platformie edukacyjnej Fronter w SP 9 w Lubinie. Podróż po Europie to program, który pozwala dzieciom poznawać zakątki świata. W ubiegłym roku projekty i pomysły dzieci realizowane były pod hasłem Paryż. Tym razem Praga będzie przedmiotem zadań. Uczestnikami mogą być zespoły trzyosobowe z klas IV – VI. Każda szkoła może zgłosić jeden zespół. Praga będzie celem podróży dzieci. Uczniowie przygotowują krótki film, w którym umieszczają podstawowe informacje związane z miastem, które jest tematem projektu. Praga może być pokazana w różnych formach. Bywa, że dzieci śpiewają, pokazują fotografie, historię, opowiadają o ciekawostkach związanych z wybranym miastem.
– Do udziału w interaktywnym projekcie zapraszamy trzyosobowe zespoły uczniów klas IV – VI wraz z opiekunami. Prosimy o pisemne potwierdzenie udziału do dnia 01. 04. 2016 na adres: Szkoła Podstawowa nr 9, ul. Legnicka 1, 59-300 Lubin lub wegrzyn.krystyna@wp.pl, tel.607998737 – zapraszają organizatorzy projektu.
Realizacją zadania w SP 9 zajmują się: dyrekcja szkoły, czyli Elżbieta Sikora oraz nauczyciele: Lidia Lasz, Sylwia Śmieszko i Krystyna Węgrzyn. Projekt potrwa od od 04 kwietnia do 30 maja 2016. Cele ma proste: poznawanie nowych treści dotyczących Pragi na platformie edukacyjnej Fronter podróżując wirtualnie po najciekawszych zakątkach miasta, poszerzanie wiedzy i umiejętności z zakresu matematyki, przyrody, informatyki, plastyki i muzyki poprzez poznawanie historii, architektury i legend europejskiej stolicy, rozwiązywanie różnorodnych interaktywnych zadań z wykorzystaniem przeglądarek internetowych, map, programów komputerowych (np.: Ms Excel, MS PowerPoint), filmów i grafiki, zachęcenie uczniów do działań twórczych i rozwijania własnej kreatywności.
Projekt będzie realizowany etapowo. Ogłoszenie listy finalistów nastąpi 04 maja 2016r. na platformie edukacyjnej Fronter. W ostatnim etapie projektu zakwalifikowane drużyny wykonywać będą zadania finałowe wymagające od uczniów kreatywności oraz oryginalnych rozwiązań. Do oceny zadań finałowych organizatorzy powołają niezależną komisję złożoną z rodziców, nauczycieli, przedstawicieli mediów, platformy edukacyjnej. Każdy członek komisji oceni prace przyznając od 1 do 10 punktów. Organizatorzy zsumują punkty przyznane przez członków komisji i w ten sposób wyłonią laureatów konkursu.
Finaliści konkursu otrzymają dyplomy finalistów. Laureaci wyłonieni przez komisję otrzymają nagrody rzeczowe oraz dyplomy laureatów.