Konwent prezydentów, burmistrzów i wójtów gmin Legnicko – Głogowskiego Okręgu Miedziowego był okazją do dyskusji na temat możliwości pozyskiwania środków finansowych potrzebnych na infrastrukturę drogową i kolejową. Samorządowcy mówili również o potrzebie modernizacji i rozbudowy trasy kolejowej Rudna Gwizdanów – Legnica.
Samorządy LGOM muszą współpracować – co do tego zgodni byli przedstawiciele wszystkich miast, powiatów i gmin, którzy spotkali się na konwencie w Lubinie. – mam nadzieję, że te plany wreszcie zostaną zrealizowane. Bez kolei nie da się rozwinąć miast i gmin, bo rozwój gospodarczy to jest po pierwsze transport umożliwiający dostarczenie towarów i maszyn. Tam gdzie są drogi przeznaczone dla pojazdów do 5 – 7 ton te miasta i gminy po prostu umrą w ciągu 10 – 15 lat – mówił przed posiedzeniem samorządowców Robert Raczyński, prezydent Lubina – Dziś porozmawiamy też o ostatniej okazji na dotacje unijne. W roku 2020 stajemy przed całkiem inną perspektywą – pełnej samodzielności i samowystarczalności. Jeśli w ciągu najbliższych pięciu lat nie osiągniemy tej samowystarczalności gospodarczej, to będziemy mieli spore problemy – wróży Robert Raczyński. – linia kolejowa Legnica – Rudna Gwizdanów musi być zmodernizowana i rozbudowana – mówiła Jadwiga Zienkiewicz, zastępca prezydenta Legnicy – Mamy nadzieję, że tym razem projekt zostanie zrealizowany. To ważne nie tylko dla Legnicy i dla Lubina, który przecież nawet nie jest punktem w transporcie kolejowym pasażerskim. Nie można do was dojechać pociągiem a przecież to tak duże miasto – mówiła wiceprezydent Legnicy. W Lubinie plany związane z nowoczesnym centrum przesiadkowym zlokalizowanym właśnie w okolicy byłego dworca PKP istnieją od 5 lat. Wszelkie kroki związane z realizacją tego projektu nie mają sensu, dopóki nie zostanie wyremontowana linia kolejowa na trasie Rudna Gwizdanów – Legnica. Samorządowcy mają nadzieję, że w ciągu najbliższych 5 lat modernizacja ta dojdzie do skutku. Wówczas i Legnica zapowiada, że śladem Lubina zbuduje centrum przesiadkowe w okolicy dworca PKP, w którym podróżni będą mogli komfortowo zmieniać środki transportu z pociągu, na bus czy autobus.