Ministerstwo Infrastruktury przeznacza 2,5 mld zł na przebudowę drogi 94 i 36 z Lubina do Wrocławia. Ma to być trasa dwujezdniowa z dwoma pasami w każdym kierunku. Pierwszy krok to umowa na opracowanie Studium Techniczne Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami koncepcji programowej. Podpisano ją w Lubinie 31 marca.
Do właściwych prac jeszcze daleka droga, bo w pierwszej kolejności są formalności. – 3 lipca 2022 minister podpisał program inwestycji dla tej drogi. 31 sierpnia ogłosiliśmy przetarg na pierwsze prace projektowe, a dziś podpisujemy umowę na opracowanie Studium Techniczne Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami koncepcji programowej dla rozbudowy DK 94 i 26 między Wrocławiem i Lubinem. Zrobimy wszystko, by ten proces prac przygotowawczych był jak najbardziej sprawny. Już dziś proszę wszystkie samorządy o współpracę. Liczę że powiaty lubiński, legnicki i średzki będzie z nami dobrze współpracował, by ten proces się nie wydłużył – mówiła w Lubinie Lidia Markowska, dyrektor GDDKiA oddział we Wrocławiu.
– Bezpieczeństwo to jest słowo klucz jeśli chodzi o poprawę dróg i rozbudowę infrastruktury. Chcemy zapewnić bezpieczeństwo w ruchu drogowym, swobodne, nieskrępowane przejazdy tym, którzy korzystają z infrastruktury. Na Dolnym Śląsku, w Zagłębiu Miedziowym mamy do czynienia z obszarem, który dynamicznie się rozwija, ale ten proces można usprawnić, przyspieszyć i poprawić. Taki cel ma droga zmodernizowana, o lepszych parametrach, łącząca Lubin z Wrocławiem, przez powiaty wrocławski, średzki, lubiński i legnicki. Jesteśmy gotowi z kwotą 2,5 mld złotych na tę inwestycję, gdy tylko zakończy się przygotowanie dokumentacyjne, gdy będziemy mieli pozwolenia w tym środowiskowe. Wówczas przystąpimy do ogłoszenia przetargu – mówił Rafał Weber, wiceminister infrastruktury.