Stres, żal, że zdalne nauczanie nie pozwala na lepsze przygotowanie się, nadzieja, że do maja jeszcze zdążą lepiej zdobyć wiedzę – to różne emocje towarzyszące ósmoklasistom, którzy rozpoczęli właśnie egzaminy próbne. W środę 17.03 zmagali się z językiem polskim, w czwartek czeka ich matematyka, zaś w piątek język obcy nowożytny.

O ile zadania zamknięte wymagają od ósmoklasistów skupienia, logicznego myślenia i umiejętności czytania ze zrozumieniem, o tyle zadania otwarte zawsze budzą strach. W tym roku na egzamin próbny Centralna Komisja Egzaminacyjna oszczędziła młodych ludzi. Obydwa tematy były wolne i nie wymagały od piszących obszernej wiedzy. Oto one:

  1. W każdym jest coś, co zasługuje na podziw innych. Napisz rozprawkę, w której
    rozważysz trafność tego stwierdzenia. W argumentacji odwołaj się do wybranej lektury
    obowiązkowej oraz innego utworu literackiego.

2. Napisz opowiadanie o spotkaniu z bohaterem wybranej lektury obowiązkowej, który
   przekonał Cię podczas spotkania, że w życiu warto podejmować ryzyko. Wypracowanie
   powinno dowodzić, że dobrze znasz wybraną lekturę obowiązkową.

Wśród tekstów, nad którymi trzeba było popracować był fragment “Pana Tadeusza” Adama Mickiewicza, co raczej dla nikogo nie powinno być niespodzianką. 

Zanim o 9:00 młodzież zasiadła do szkolnych ław, emocje były różne. Te prawdziwe egzaminy, na których młodzież zdobędzie już punkty, nierzadko brane pod uwagę podczas rekrutacji do szkół średnich, zaplanowano na 25, 26 i 27 maja. Termin dodatkowy to 16, 17 i 18 czerwca. 

fot. archiwum

Poprzedni artykułPomoc dla polkowickich przedsiębiorców
Następny artykułKGHM zbiera pochwały za strategię rozwoju i relacje inwestorskie