W nowej formule, oprawie i w zmienionym składzie. Już 7 września rusza w pełni zawodowa liga piłki ręcznej pań. W zmaganiach PGNiG Superligi kobiet o tytuł Mistrzyń Polski powalczy 8 najlepszych zespołów szczypiornistek.
Proces profesjonalizacji żeńskich rozgrywek rozpoczął się w marcu br. Na mocy zawartej umowy pomiędzy Polskim Górnictwem Naftowym i Gazownictwem S.A., a Superligą sp. z o. o. na sponsoring tytularny żeńskiej ligi, podjęta została decyzja o stworzeniu w pełni zawodowych rozgrywek. Wszystkie przewidziane prawem procedury zostały sfinalizowane czego zwieńczeniem było podpisanie w lipcu br. umowy na prowadzenie rozgrywek pomiędzy Związkiem Piłki Ręcznej w Polsce, a Superligą sp. z o.o..
– To historyczny moment! – mówi prezes Superligi sp. o.o., Marek Janicki. – Przez ostatnie kilka miesięcy wykonaliśmy z klubami ogrom pracy. Kluby przekształciły się w spółki, przeprowadziliśmy pełne postępowanie licencyjne, zorganizowaliśmy rozgrywki, podpisaliśmy nowe umowy sponsorskie, stworzyliśmy nowoczesną identyfikację wizualną, pracujemy nad nową stroną internetową, przeszkoliliśmy kluby z zakresu organizacji i marketingu. A to dopiero początek. Naszym celem jest systematyczne podnoszenie poziomu sportowego oraz by w ciągu kilku lat PGNiG Superliga kobiet stała się najlepszą żeńską ligą sportową w Polsce. Chciałbym również podziękować władzom Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa S.A. oraz Związkowi Piłki Ręcznej w Polsce za zaufanie i powierzenie nam profesjonalizacji żeńskiej piłki ręcznej.
W rozgrywkach wystartuje osiem zespołów: Metraco Zagłębie Lubin, MKS Lublin, Piłka Ręczna Koszalin, KPR Gminy Kobierzyce, EKS Start Elbląg, MKS Piotrcovia Piotrków Trybunalski, KPR Ruch Chorzów oraz beniaminek SPR JKS Jarosław. Rywalizować będą one w systemie każdy z każdym rozgrywając cztery pełne rundy.
Mecz otwarcia PGNiG Superligi kobiet w nowym wydaniu zaplanowano na sobotę 7 września. Ostatnia seria przewidziana jest na 20 maja, kiedy to poznamy klasyfikację końcową, w tym zespół Mistrzyń Polski. Z ligi spadnie drużyna, która zajmie na koniec sezonu ostatnie miejsce.
Rozgrywki będą miały zupełnie nową identyfikację wizualną. Jej głównym elementem będzie nowoczesne i charakterystyczne logo. W jego centrum znajdzie się dynamicznie ułożona postać kobiety z kucykiem, bezpośrednio i nowocześnie prezentując z jaką dyscypliną mamy do czynienia.
Głównym Partnerem telewizyjnym rozgrywek jest Telewizja Polska. Wybrane mecze pań będzie można oglądać na antenie TVP Sport, na www.tvpsport.pl i za pośrednictwem aplikacji mobilnej TVP Sport.
materiały prasowe PGNiG SuperLigi