Auto elektryczne na stacji szybkiego ładowania obsłuży punkt w Lubinie. Taką stację uruchomiły KGHM Polska Miedź S.A. i TAURON. Punkt jest  dostępny dla wszystkich, którzy chcą ładować samochód elektryczny. To faza testów i rozruchu więc na razie ładowanie jest bezpłatne. 

Rozwój infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych wynika z nowego podejścia KGHM do rozwiązań środowiskowych. Ekologia i elektromobilność wpisują się w strategię biznesową spółki przyjętą przez zarząd na lata 2019 – 2023.

Uruchomienie stacjonarnego punktu ładowania samochodów elektrycznych to rezultat ubiegłorocznego porozumienia KGHM z TAURONEM, które zakłada współpracę w obszarze rozwoju elektromobilności, usług casharingu (wynajem aut na minuty), budowania infrastruktury stacji ładowania pojazdów oraz wspólnych działań proekologicznych.

KGHM i TAURON wykorzystują w ten sposób własne zasoby do rozwoju innowacyjnych usług z myślą o czystym środowisku w zagłębiu miedziowym. Połączenie potencjału spółek kluczowych dla krajowej gospodarki oznacza nie tylko budowę wartości samych przedsiębiorstw, ale przede wszystkim realną korzyść dla mieszkańców regionu. Ekologia i elektromobilność tworzą płaszczyznę synergii przemysłu wydobywczego, hutniczego i energetycznego. Odgrywają również istotną rolę w działalności obu firm, a także wyznaczają kierunki ich strategicznego rozwoju.

Oddanie do użytku stacji ładowania pojazdów elektrycznych pokazuje, że od strategii i intencji przechodzimy szybko do czynów. Budujemy firmę odpowiedzialną społecznie, inwestującą w rozwiązania ekologiczne. Jednocześnie, wiemy, że popyt na miedź będzie rosnąć, poprzez rozwój branż związanych z OZE i elektromobilnością. Dlatego chętnie jesteśmy ambasadorem takich rozwiązań, wspierając jednocześnie rządowy Plan Rozwoju Elektromobilności – mówi Marcin Chludziński, prezes zarządu KGHM Polska Miedź S.A.

Budowa punktów ładowania pojazdów elektrycznych to kolejny krok w tworzeniu systemu elektromobilności w TAURONIE. Już w grudniu uruchomiliśmy dla mieszkańców Katowic usługę casharingu wraz z podstawową infrastrukturą ładowania. Docelowo chcemy zaoferować na zewnątrz usługę budowania infrastruktury ładowania dla e-pojazdów. W Grupie działa już od dwóch lat spółka Magenta, specjalizująca się w usługach dla elektromobilności – podkreśla Filip Grzegorczyk, prezes zarządu TAURON Polska Energia.

Miedź jest istotnym i kluczowym elementem stosowanym w budowie silników, baterii, falowników, okablowaniu pojazdów elektrycznych, ale także w stacjach ich ładowania. Polska rozwija elektromobilność, realizując tym samym przyjęty przez Unię Europejską pakiet klimatyczny, który zakłada obniżenie emisji CO2 i gazów cieplarnianych. Pojazdy z napędem elektrycznym nie wytwarzają spalin i jeśli będą ładowane energią elektryczną pochodzącą z budowanych przez KGHM odnawialnych źródeł energii np. farm fotowoltaicznych oznaczać to będzie praktycznie brak emisji CO2, co znacznie wpłynie na poprawę jakości powietrza w miastach oraz, co za tym idzie, poprawę stanu zdrowia ich mieszkańców.

Stację szybkiego ładowania przy Centrali KGHM uruchomili wiceprezes ds. produkcji KGHM, Radosław Stach, wiceprezes ds. rozwoju KGHM, Adam Bugajczuk oraz wiceprezes zarządu firmy Magenta, spółki córki TAURON, Agnieszka Sioła.

Stacja znajduje się przy ulicy Marii Skłodowskiej – Curie 48. Stacja jest w fazie testów i rozruchu technicznego, dlatego aktualnie mogą z niej korzystać wszyscy użytkownicy aut elektrycznych bez ponoszenia jakichkolwiek opłat.

Poprzedni artykułCeremonia ważenia FEN23
Następny artykułKarta Walk FEN 23