Budowa zakończona, droga ekspresowa S3 od Chróstnika do Legnicy przejezdna. Oficjalnego i uroczystego otwarcia dokonano 25 czerwca. W obecności ministra infrastruktury, dyrekcji GDDKiA, prezesów i kierowników firm wykonawczych i wielu zaproszonych gości przecięto wstęgę i puszczono ruch.
Droga Ekspresowa S3 jest już przejezdna jako droga publiczna, a nie teren budowy. 25 czerwca wielu gości dokonało przecięcia wstęgi. Nie obyło się bez poświęcenia i błogosławieństwa księdza prałata Wiesława Migdała z lubińskiej parafii. Na uroczystość przybył Minister Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Adamczyk. Obecny był również Wojewoda Paweł Hreniak.
Pierwsze drzewa pod budowę drogi S3 wycinano w listopadzie i grudniu 2015 roku. Wtedy kierowcy po raz pierwszy stykali się z utrudnieniami na drodze, wstrzymaniem ruchu, wahadłowymi objazdami. Przez ponad trzy lata na terenie budowy drogi S3 od Lubina do Legnicy wprowadzono ponad 60 różnorodnych zmian w ruchu drogowym, tymczasowych objazdów, bajpasów, wahadłowego przejazdu. Mimo to było bezpieczniej, niż zanim ruszono z robotami.
W chwili przecięcia wstęgi i uroczystego uruchomienia S3 pojawił się moment, by podziękować ludziom w to zaangażowanym.
– Droga ekspresowa S3 będzie miała ponad 120 km na Dolnym Śląsku z całkowitej długości 520 km. Dziś spotykamy się, by oddać do ruchu 24 km z 34 wybudowanych i zakończonych w terminie. Budowa tego odcinka to ponad 1200 dni . Chciałabym bardzo podziękować dyrektorom kontraktów, kierownikom budowy, nadzorom, kierownikom projektów, rejonom GDDKiA – mówiła dyrektor GDDKiA Lidia Markowska.
– Kończy się nasza 3, 5 letnia przygoda na tym zadaniu. Udało się je pozyskać i żywię gorącą nadzieję, że nie zawiedliśmy niczyjego zaufania. Budowa zaskoczyła nas w kilku momentach jak przy pracach archeologicznych czy też z gatunkami, które trzeba było chronić. To trochę nam przeszkadzało. Tym bardziej teraz podziękowania dla wszystkich, dzięki którym udało się termin dotrzymać. Dziękuję mojej kadrze, bo to dzięki ich determinacji, pracy w soboty, niedziele i w nocy udało się dotrzymać terminów. Na tej budowie w szczycie pracowało 650 osób, przewinęło się przez nią 2500 osób – dodawał Krzysztof Sokołowski, szef Budimex S.A.
Droga Ekspresowa S3 jest przejezdna od węzła w Chróstniku do Legnicy i połączenia z A4. Gotowe 10 km drogi, którą wybudowała firma Mota Engil czeka na możliwość połączenia z węzłem niestety niegotowym jeszcze. Brak terminowości pojawił się już dawno na zadaniu wykonywanym przez firmę Salini – Pribex. To ten wykonawca nie przygotował węzła z którym nie można połączyć 10 km odcinka S3. Z tego powodu pojazdy wciąż będą musiały jeździć przez Lubin, zamiast miasto ominąć.