Zagłębie Biznes Klub uroczyście rozpoczął działalność. Wspólnym posiłkiem i prezentacjami, rozmowami, wymianą doświadczeń, kontaktów, bo o to w tym tak naprawdę chodzi. Klub Zagłębie Lubin S.A. skupia wokół siebie coraz więcej firm, które wspierają klub finansowo. Cała pula środków, które wpłyną w ramach Zagłębie Biznes Klub posłuży rozwojowi Akademii Piłkarskiej.
Grupa firm współpracujących z klubem Zagłębie Lubin S.A. rośnie. Przedsiębiorstwa stawiając na prestiż chcą sponsorować miedziowy klub, a tym samym reklamować swoją markę obok ekstraklasowych osiągnięć lubińskich piłkarzy.
Zagłębie Lubin S.A. w ramach Biznes Klubu pozyskuje sponsorów i partnerów finansowych, dzięki czemu zdobywa środki przeznaczone na rozwój Akademii Piłkarskiej. – W założeniu Zagłębie Biznes Klub to klub dla lokalnej społeczności biznesowej, która wykorzystując potencjał Zagłębia będzie miała możliwość kontaktu ze sobą, ale też z firmami o zasięgu ogólnopolskim i dolnośląskim. Chodzi o to, by wokół Zagłębia skupić firmy, które będą chciały się poznać, w przyszłości robić biznesy, z którego Zagłębie będzie miało też możliwość czerpania dodatkowego przychodu finansowego, który w całości będzie przeznaczony na podniesieniu jakości szkolenia w Akademii Piłkarskiej – mówił Robert Sadowski, prezes Zagłębie Lubin S.A.
W inauguracyjnym spotkaniu Zagłębie Biznes Klubu wzięło udział blisko 120 osób, reprezentujących różnorodne firmy z całej Polski. Zainteresowani współpracą przyjechali m.in. z Bydgoszczy, Zielonej Góry, Kłodzka, Częstochowy, Grudziądza czy Piły. Wśród firm wspierających lubiński klub piłkarski od lat są lokalne przedsiębiorstwa głównie z grupy kapitałowej Polskiej Miedzi. Nie brak Miedziowego Centrum Zdrowia S.A.
– Jesteśmy sponsorem Zagłębia Lubin od lat. nasza współpraca polega m.in. na tym, że zajmujemy się badaniami.Badamy zarówno dzieci, jak i dorosłych. Uczestniczymy we wszystkich imprezach organizowanych przez Zagłębie Lubin ze szczególnym uwzględnieniem tych, dla dzieci i młodzieży. Często też świadczymy usługi własne w obrębie naszych obiektów, które są nie tylko w Lubinie i nie tylko dla Zagłębia Lubin. Zagłębie Lubin jest spółką kapitałowo powiązaną z MCZ, bo mamy jednego właściciela, czyli KGHM Polska Miedź. W związku z tym Zagłębie jest dla nas wiodącym partnerem w tym zakresie. Dzięki tej współpracy logo MCZ pojawia się przy okazji każdego meczu. Jest to na pewno nasza wizytówka na świat. Dzięki temu jesteśmy w stanie pokazać się w telewizji podczas meczu, w prasie i innych mediach. Zależy nam, nie tylko na promocji, ale też na profilaktyce. Często o tym mówimy i to nie tylko przy okazji takich spotkań. Chcemy iść w takim kierunku, jak jest to szeroko rozumiane w krajach Europy Zachodniej. Profilaktyka dzieci i młodzieży daje większe możliwości, szansę na zdrowy rozwój, a jednocześnie pozwala bardzo często znaleźć chorobę na poziomie wstępnym. Dziś przy dość wysokim poziomie farmacji w Polsce jesteśmy w stanie środkami farmakologicznymi daną chorobę wyleczyć – mówił Waldemar Sułek, wiceprezes zarządu ds finansowych MCZ S.A.