Przedłużony termin zapisów do Olimpiady Wiedzy o Internecie Net Masters Cup. To już ostatnia chwila dla tych, którzy chcą wziąć udział w olimpiadzie. Zapisy zostały przedłużone i potrwają do 8 marca.
Do tej pory zarejestrowało się już ponad 1500 drużyn (tylko w ostatnich dwóch dniach ponad 500), co daje łącznie 6 tys. uczestników. Wśród nich jest prawie 140 zespołów z województwa dolnośląskiego. Ogólnopolska Olimpiada Wiedzy o Internecie to jeden z największych w Europie konkursów o technologiach informatycznych dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Zapisy do VI edycji, organizowanej przez Grupę Allegro i Grupę Netia, ruszyły na początku stycznia. Ze względu na prośby ze strony szkół, które zdecydowały się na dołączenie do konkursu w ostatniej chwili i potrzebują czasu, aby skompletować drużynę, zapisy przedłużono do 8 marca.
Z województwa dolnośląskiego zgłosiło się dotychczas 138 drużyn, w tym m.in. 19 zespołów z Wrocławia, 17 z Legnicy, 13 z Wałbrzycha, 9 z Jeleniej Góry i 4 z Lubina.
Już 18 marca na uczestników czekają eliminację on-line, które zdecydują o tym, kto dostanie się do półfinałów Olimpiady. A jest o co walczyć. Nagrodą główną dla najlepszej drużyny jest pakiet pełnej opieki podczas nauki na uczelni wyższej na kierunku informatycznym (stypendium finansowe, staż, warsztaty i wejściówki na prestiżowe konferencje naukowe) dla każdego z trzech członków drużyny, szkolenia Cisco Certified Network Associate oraz tablety iPad mini.
Nauczyciel prowadzący zwycięską drużynę otrzyma kurs instruktorski w zakresie Cisco Certified Network Associate, tablet iPad mini oraz pakiet wejściówek na prestiżowe konferencje informatyczne. Członkowie oraz opiekunowie drużyn, które zajęły II i III miejsce podczas finału otrzymają tablety iPad mini i pakiet wejściówek na wybrane prestiżowe konferencje IT w Polsce.
Zasady i formuła rozgrywek
Tegoroczna edycja konkursu odbywa się w nowej formule. Do zmagań mogą przystąpić 3-osobowe drużyny ze szkół ponadgimnazjalnych pod nadzorem nauczyciela prowadzącego. Podczas dwóch etapów testów online oraz w Wielkim Finale na żywo uczestnicy będą rozwiązywać zadania z zakresu m.in. algorytmiki, programowania, baz danych, sieci komputerowych, grafiki komputerowej, podstaw telekomunikacji, sieci społecznościowych, systemów operacyjnych, informatyki gospodarczej i bezpieczeństwa w sieci.
Drużyny zarejestrowane w VI edycji, które odpadną w eliminacjach lub półfinałach online będą miały szansę na zdobycie jednej „dzikiej karty” uprawniającej do startu w finale. Karty będą nagrodą w konkursie zorganizowanym na stronie internetowej magazynu komputerowego CHIP, patrona medialnego Olimpiady.