Globalny lider branży wydobywczej sponsorem jednej z najważniejszych instytucji kultury w Polsce – KGHM ponownie został mecenasem Zamku Królewskiego w Warszawie. Współpraca instytucji rozpoczęła się w 2019 roku, wspólnie zrealizowanych zostało szereg wydarzeń artystycznych i historycznych.

– KGHM to lider polskiej gospodarki i strategiczna spółka skarbu państwa. Rozumiemy swoją rolę i potrafimy dzielić się naszymi sukcesami. Zamek Królewski w Warszawie zajmuje szczególne miejsce w historii naszej Ojczyzny. To symbol naszej siły oraz narodowej dumy. Łączy nas bardzo owocna współpraca i kolejne projekty mające wspólny cel – dbałość o polską kulturę i historię – powiedział Tomasz Zdzikot, prezes zarządu KGHM Polska Miedź S.A.

Wojciech Fałkowski, dyrektor Zamku Królewskiego w Warszawie podkreśla, że mecenat KGHM przez ostatnie lata pozwolił instytucji na podjęcie wielu inicjatyw. – KGHM dał nam szansę na wzmocnienie działań i popularyzację kultury narodowej. Zaangażowanie miedziowej spółki to nieoceniona pomoc, ale też partnerstwo i wspólne plany dotyczące m.in. zakupów najcenniejszych dzieł sztuki – mówi prof. dr hab. Wojciech Fałkowski.

KGHM Polska Miedź S.A. od wielu lat aktywnie uczestniczy w znaczących przedsięwzięciach z obszaru kultury i sztuki. Jest sponsorem instytucji oraz wydarzeń – festiwali, produkcji filmowych i teatralnych, zarówno na szczeblu lokalnym, krajowym, jak i międzynarodowym. Wsparcie dziedzictwa narodowego spółka prowadzi także poprzez działanie Fundacji KGHM.

W ubiegłym roku, właśnie poprzez Fundację, KGHM był jednym z fundatorów obrazu Canaletta „Portret konny paza Gintowta”, który uświetnił kolekcję Zamku Królewskiego w Warszawie.

Poprzedni artykułOszust “na pracownika banku”. Kobieta straciła 2 tys. zł
Następny artykułOkradli znajomych. Złodzieje trafili już do celi