Spółka KGHM Polska Miedź S.A. wspólnie z samorządami Zagłębia Miedziowego będzie realizowała kampanię społeczną „Mie(dź) rodzinę”. Działania mają na celu zachęcenie mieszkańców regionu do bycia rodzinami zastępczymi. Głównym organizatorem jest Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce. Wśród miast biorących udział w działaniach jest m.in. Legnica, Polkowice, Głogów i Lubin.
„Mie(dź) rodzinę” to hasło kampanii społecznej którą prowadzić będą lokalne samorządy we współpracy z KGHM Polska Miedź S.A. Cel jest prosty zachęcić mieszkańców do bycia rodzinami zastępczymi tak, by dzieci, które nie mogą być z rodzicami biologicznymi miały godne warunki życia.
– My jesteśmy zawsze tam gdzie są dzieci. 72 tys. dzieci w Polsce to dzieci porzucone, osierocone, które nie mają opieki rodziców. Prowadziliśmy kampanie rekrutacyjne, które miały różne owoce. Przy kampaniach robimy zawsze badania, by poznać opinię grupy ludzi. rodzicielstwie zastępczym najgłośniej mówi się w momencie kryzysowych sytuacji. Ten zawód nie ma tzw. dobrej prasy i nie cieszy się społecznym poważaniem. Dlatego potrzeba lokalnej kampanii na temat rodzicielstwa zastępczego jest tak ogromna – mówiła Barbara Rajkowska, dyrektor krajowy Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce.
– Bardzo się cieszymy , że jako KGHM możemy być partnerem tego szczytnego przedsięwzięcia. Kampania ma na celu promocję rodzinnej pieczy zastępczej, zwerbowanie nowych kandydatów na rodziców zastępczych i stworzenie jak najlepszych warunków do tego, aby dzieci, które są pozbawione pieczy zastępczej mogły się rozwijać. KGHM od wielu lat prowadzi dialog społeczny z samorządami, które zainicjowały taką akcje. Widać, że z roku na rok coraz mniej osób decyduje się na bycie rodzicami zastępczymi. Sama kampania będzie trwał około pół roku. Przeprowadzono już badania. Powstanie spot telewizyjny,. Mamy zaplanowane wystąpienia w różnych mediach, zaistniejemy na portalach społecznościowych., chcemy też rozwinąć wolontariat na rzecz pieczy zastępczej. Wszystko podsumujemy konferencją, która pokaże wyniki całej kampanii. Naszym celem jest znalezienie kandydatów dla 40 najmłodszych dzieci z terenu Zagłębia Miedziowego w wieku od 0 do 7 lat, które powinny znaleźć się e w rodzinach zastępczych zamiast w domach dziecka – mówił podczas konferencji Błażej Marzoch, z Departamentu Komunikacji KGHM.
Działania wspierać będą : Fundacja KGHM, Legnicka Specjalna Strefa Ekonomiczna S.A., CCC S.A. i Piast Group Sp. z o.o.