Były badania i edukacja. Ponad 100 dzieci w Trzebnicach wzięło udział w projekcie „Słodka Julka”. Był to już 13 przystanek kampanii prozdrowotnej realizowanej z myślą o dzieciach przez OZPN Legnica, Miedziowe Centrum Zdrowia i Fundację Samodzielne.pl. Główny cel programu to badania profilaktyczne i edukacja w zakresie cukrzycy.
Dzieci z Trzebnic, Ogrodziska, Michałowa, Brunowa i Chocianowca wzięły udział w projekcie Słodka Julka realizowanym w szkole w Trzebnicach przez OZPN Legnica, MCZ i Fundację Samodzielene.pl.
– Bardzo chciałam, by nasza szkoła wzięła udział w tym projekcie, gdy tylko o nim usłyszałam, bo stawiamy na działania z myślą o zdrowiu dzieci. To nie pierwszy raz gdy w progi naszej trzebnickiej szkoły zawitało MCZ. To doskonały pomysł i ciesze się, że znaleźli się ludzie, którzy realizują taki projekt – mówiła Helena Kozińska, dyrektor szkoły podstawowej w Trzebnicach.
W ramach projektu bezpłatnym badaniom poddawane są dzieci. W ramach wczesnego wykrywania cukrzycy przez personel MCZ sprawdzany jest poziom glukozy we krwi dzieci oraz skład masy ciała. Poza tym najmłodsi w każdej odsłonie projektu biorą udział w warsztatach kulinarnych pod nazwą „Rozgryźć cukrzycę”. Przygotowują wówczas zdrowe przekąski pod okiem pracowników firmy PHU Lubinpex. Nauczyciele zaś biorą udział w warsztatach prowadzonych przez prezes Fundacji Samodzielne.pl
Twarzą projektu jest 8 – latka z Kościelca, która choruje na cukrzycę typu 1. Jej losy mają pokazać uczestnikom projektu jak wygląda życie z cukrzycą. Dzięki poznaniu takiej historii dzieci mają się nauczyć tolerancji dla innych, chorych nie tylko na cukrzycę.
– Już dziś mogę powiedzieć udało nam się. Pozyskaliśmy do tego projektu i rodziców, i samorządowców i nauczycieli, pozyskaliśmy wspaniałych partnerów którzy są nie tylko na materiałach reklamowych, ale bardzo się zaangażowali. Uważam, że to bez względu na to jak pójdzie nam następny, ostatni przystanek w Polkowicach już dziś możemy powiedzieć, że ten projekt to ogromny sukces – mówiła Maria Kajdan, prezes OZPN w Legnicy.
Projekt spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem nie tylko w regionie, ale też w kraju i zagranicą. Kampania na pewno doczeka się kontynuacji.