reklama
Strona główna Lubin Program “Dobry start” rusza 1 lipca

Program “Dobry start” rusza 1 lipca

0

Po raz kolejny rodzice dostaną wyprawkę szkolną. Od 1 lipca można będzie składać wnioski o wypłatę świadczenia z programu “Dobry Start”. Dodatek w wysokości 300 zł przysługuje na każde uczące się w szkole dziecko w wieku od 7 do 20 lat, a jeśli ma orzeczoną niepełnosprawność, to do ukończenia 24 lat.

 

Rodzice i opiekunowie – bez względu na dochody i sytuację zawodową – mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów oraz wszelkiego wyposażenia niezbędnego do nauki w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych. W minionym 2024 roku do ZUS w całej Polsce wpłynęło 3,3 mln wniosków, a wypłaty wzniosły prawie 1, 4 mld zł. Na Dolnym Śląsku rodzice wysłali 248 tys. wniosków, na które ZUS wypłacił: 101,5 mln zł.
– „Wyprawkę” rodzice dostają raz w roku na dziecko, które uczy się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami. Nie można go otrzymać na dzieci, które uczą się w tzw. zerówkach, ani na studentów – mówi Iwona Kowalska-Matis regionalna rzeczniczka prasowa ZUS na Dolnym Śląsku. Rzeczniczka wyjaśnia, że wiek 20 i 24 lata liczy się rocznikowo, co oznacza, że uczniowie ostatnich klas techników i liceów oraz uczniowie szkół policealnych także są uprawnieni do świadczenia, jeśli 20 albo 24 rok życia ukończyli przed rozpoczęciem roku szkolnego. – Podobnie jak w ubiegłych latach, wyprawka to 300 zł na każde dziecko – mówi Kowalska-Matis. Rzeczniczka przypomina, że, jak co roku wnioski na nowy okres świadczeniowy będzie można składać od 1 lipca do końca listopada. Złożenie wniosku do końca sierpnia gwarantuje wypłatę świadczenia do 30 września.

Wniosek o świadczenie z programu “Dobry Start” można złożyć tylko elektronicznie – przez aplikację mZUS, Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia. Warto sprawdzić czy poprawnie podaliśmy PESEL dziecka, nazwę i adres szkoły oraz aktualny numer konta.

Zawiadomienia, które dotyczą świadczeń będą przekazywane elektronicznie. Informację o przyznaniu wsparcia będzie można znaleźć w skrzynce odbiorczej na profilu na PUE ZUS – również wtedy, gdy wniosek został złożony przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia. Na PUE ZUS znajdzie się także cała korespondencja w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).

Pieniądze będą wypłacane wyłącznie na wskazany rachunek bankowy.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoją nazwę

Please enable JavaScript to submit this form.
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
Exit mobile version