Formalnościom stało się zadość – Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu podpisała w końcu umowę na dokończenie fragmentu drogi S3 od Lubina do węzła Kaźmierzów. Prace wykona konsorcjum firm: Mota-Engil Central Europe jako lider, Masfalt oraz Drogomex będą partnerami. Wartość umowy to ponad 228 mln zł.

W październiku było już wiadomo kto dokończy brakujący fragment drogi ekspresowej S3 pomiędzy Lubinem a Kaźmierzowem. Po wypowiedzeniu umowy poprzedniemu wykonawcy, czyli firmie Salini Polska wybór padł na konsorcjum firm składających się z Mota-Engil Central Europe , Masfalt oraz Drogomex. Przypomnijmy, że Mota Engil wykonywała już fragment drogi S3 na wysokości Lubina i zmieściła się z pracami w terminie.

Dziś podpisaliśmy umowę na zakończenie robót na odcinku drogi ekspresowej S3 od węzła Kaźmierzów do węzła Lubin Północ. To ostatni brakujący odcinek S3 pomiędzy Bolkowem w województwie dolnośląskim a Szczecinem w województwie zachodniopomorskim. Wykonawca ma 12 miesięcy na dokończenie robót i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie z wyłączeniem okresów zimowych trwających od 23 grudnia do 15 marca. Zakończenie robót przewidziane jest w II kwartale 2021 – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu.

Wartość umowy to ok. 228,4 mln zł.

– Do wykonania pozostało ok. 25% prac przewidzianych w pierwotnym kontrakcie. Nowy wykonawca będzie musiał m.in. dokończyć budowę drogi ekspresowej na odcinku Kaźmierzów – Polkowice 2 jezdnie po 2 pasy ruchu i pasy awaryjne, na odcinku Polkowice – Lubin Północ 2 jezdnie po 3 pasy ruchu i pasy awaryjne oraz węzły Kaźmierzów, Polkowice i Lubin Północ. Ponadto do zadań wykonawcy będzie należało dokończenie budowy 25 obiektów inżynierskich, wykonanie systemów odwodnienia i urządzeń ochrony środowiska. Wykonawca będzie musiał uzyskać również decyzję o pozwoleniu na użytkowanie i oddać trasę do ruchu – informuje GDDKiA.

Sprawa z firmą Salini nie jest zamknięta, bowiem GDDKiA rości sobie od nieuczciwej firmy pieniądze.

– Naliczyliśmy dotychczasowemu wykonawcy kary umowne w wysokości blisko 84,5 mln zł za przekroczenie czasu na zakończenie robót z jego winy. Dodatkowo jesteśmy uprawnieni do obciążenia wykonawcy dalszymi karami umownymi, w tym w szczególności karą za odstąpienie od części robót – 15% wartości niezakończonych robót. Na dzień złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy wartość przedmiotowej kary została oszacowana na kwotę ponad 20,5 mln zł. Dokładna kwota będzie znana po zakończeniu procedury rozliczenia robót. Od gwaranta otrzymaliśmy wypłatę z gwarancji należytego wykonania umowy w kwocie ponad 56 mln zł – dodaje GDDKiA .

1 KOMENTARZ

  1. Z historii budowy tego odcinka można zrobić dobry serial..
    Szkoda że mistrz Bareja nie żyje, podejrzewam że nawet on rzekłby że życie pisze najlepsze scenariusze 😀

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.