W szkole podstawowej nr 9 w Lubinie uczą matematyki tanecznie.  Od października 2015 do początku marca 2016 realizowany był kolejny międzyprzedmiotowy projekt dla klas IV – VI. „Artystyczne dusze i ścisłe umysły” miały możliwość współpracy w wyzwaniach matematycznych i tanecznych. Muzyka country rozbudziła wyobraźnię.

Pierwszym elementem projektu było opracowanie i zaprezentowanie konkursowych choreografii do muzyki country. Dekorację do występów tanecznych wykonali sami uczniowie. – W projekcie wziąłam udział, ponieważ lubię matematykę i interesuję się takimi tematami jak dziki zachód. Bardzo mi się podobały zadania matematyczne i tworzenie układów tanecznych. Malowałam również konia do scenografii i przyniosłam konia na biegunach – mówiła Maja z klasy VI.

Do konkursu zgłosiło się 12 zespołów. Dzięki temu, iż szkoła posiada interaktywną platformę Fronter, do wyłonienia zwycięzców w kategorii artystycznej zostali zaproszeni wszyscy uczniowie, rodzice i nauczyciele SP 9. – Udzielam się w szkole muzycznej i lubię tańczyć. Do udziału w projekcie zachęciła mnie możliwość wymyślenia własnego układu tanecznego do muzyki country – opowiada Bartosz z klasy VI.

Głos na najciekawszy taniec można było oddać w dowolnym czasie i miejscu, w wyznaczonym terminie w interaktywnym głosowaniu. Największą liczbę punktów zdobył zespół klasy V b reprezentowany przez: Natalię Grabową, Wiktorię Klepaczek, Aleksandrę Kononowicz, Julię Płowaś, Weronikę Popów i Aleksandrę Simuchin. – Rozwiązywałam zadania z matematyki związane z muzyką w rytmie country. Brałam również udział w konkursie tanecznym z koleżankami. Zajęłyśmy I miejsce. Bardzo się cieszę, że był zrobiony taki projekt, ponieważ uczniowie nie tylko mogli wziąć w nim udział i rozwijać swoje umiejętności, ale również dobrze się bawić. Było to dość ciekawe doświadczenie – Weronika z klasy Vb.

Swoją kreatywność zaprezentowali uczestnicy również w wyzwaniach matematycznych. Zadania konkursowe nawiązujące do tańca i muzyki country zostały przygotowane przez uczniów klas VI. Udało się pokazać, że matematyka nie musi być nudna i że bawiąc się nią, można jednocześnie mimowolnie się uczyć. – Chciałem sprawdzić swoje umiejętności: Czy jestem dobry z matematyki? Zadania tekstowe nie były zbyt trudne i dotyczyły między innymi miary i wagi. Projekt zachęcał uczniów do nauki matematyki – Jakub z klasy IV.Wyzwania matematyczne podobnie, jak i tańce były umieszczone na Fronterze, przez co dostęp do nich mieli wszyscy chętni klas IV-VI. Po rozwiązaniu interaktywnych zadań na podstawie łącznej liczby zdobytych punktów, zostali wyłonieni najlepsi.

W klasach IV:

I miejsce – Arkadiusz Lasz

II miejsce – Kamil Misiewicz i Bartosz Ryszko

III miejsce – Małgorzata Przybylska i Dorian Pater

W klasach V:

I miejsce – Sara Hariasz

II miejsce – Jakub Pietrzak i Aleksandra Simuchin

III miejsce – Dawid Kluza

W klasach VI

I miejsce – Maja Dziatkowiak, Aleksandra Kotwica, Piotr Ryszko i Paweł Szydłowski

II miejsce – Konrad Pater

III miejsce – Aleksander Lasz.

– Ponad 70 uczniów Szkoły Podstawowej nr 9 w Lubinie świetnie się bawiło, a przy okazji doskonaliło kompetencje matematyczne i wrażliwość artystyczną – mówi Krystyna Węgrzyn, nauczyciel matematyki i koordynator projektu. – Zainteresował mnie temat projektu i postanowiłam razem z koleżankami ułożyć układ taneczny. Przygotowałyśmy się pod względem choreografii i ubrałyśmy się zgodnie z tematem. Wspólna zabawa wywołała na naszych twarzach uśmiechy i byłyśmy zadowolone z naszej pracy – zapewnia Hania z klasy VI.

Niecodzienny projekt wyzwolił falę pozytywnych komentarzy wśród uczniów, rodziców i nauczycieli. – Cieszę się, kiedy moje dzieci chętnie się uczą, a dla nich udział w projekcie to możliwość sprawdzenia się, rywalizacji, dlatego z przyjemnością w nim uczestniczyli –
– rodzic ucznia klasy IV.

Organizatorami projektu były Sylwia Śmieszko i Krystyna Węgrzyn.

Poprzedni artykułLiga koszykówki dla dzieci i młodzieży – KGHM szuka koordynatorów
Następny artykułSowa – tajemnice i ciekawostki – Noc Sów w Lubinie – FOTO